De klachtenregeling
Je kan per brief of per e-mail je klacht aan ons doorgeven. Je ontvangt dan binnen 3 werkdagen van ons een bericht dat we jouw klacht ontvangen hebben. Om snel tot een oplossing te komen vragen we je om in je eerste bericht ook je klantnummer en telefoonnummer door te geven.
Ons doel is om binnen 10 werkdagen gezamenlijk tot een oplossing te komen. Mochten we meer tijd nodig hebben, dan laten wij jou dit uiteraard weten. Mocht je het niet eens zijn met ons besluit, laat ons dan binnen 6 weken weten dat je bezwaar maakt, en geef aan waarom je het niet eens bent met de gemaakte keuze. Het bestuur heeft vervolgens ook 6 weken de tijd om je klacht verder te bestuderen en te reageren.
Op onze (vernieuwde!) website vind je meer informatie. Let wel op; omdat we nu bezig zijn ons beleid aan te passen is het huidige Reglement van de klachten- en geschillencommissie waar de website verder naar verwijst verouderd. We gaan dit zo snel mogelijk voor je updaten!
Ombudsman Pensioenen
Als je deze volledige procedure hebt doorlopen, kan het zo zijn dat je je nog altijd niet kan vinden in het besluit van ons bestuur. In dit geval kan je naar de ombudsman pensioenen. Dit is een onafhankelijke instantie die bij conflicten en klachten de pensioenregelingen aandachtig bestudeert en met een afwijkend antwoord kan komen ten opzichte van het bestuur.
Stap vooruit in omgaan met ontevredenheid
Toezichthouder AFM (Autoriteit Financiële Markten) deed eerder dit jaar onderzoek naar de klachtenbehandeling bij pensioenfondsen. Conclusie: dat moet beter! Vanaf 2023 is elke uiting van ontevredenheid een klacht en vanaf 2024 komt dit ook terug in het jaarverslag van ons fonds. Met deze ruimere definitie komt er meer waardevolle informatie bij het bestuur terecht. Dit geeft ons de kans om nog beter zicht te krijgen op wat er bij jullie leeft en beleid, dienstverlening en communicatie daarop aan te passen.
Bent u ontevreden of tevreden?
Bent u ontevreden over ons? Laat het ons dan weten. We gaan ermee aan de slag. Natuurlijk horen we het ook graag als u wel tevreden bent!